SchoolpleinNoord

SchoolpleinNoord | Website

Schoolpleinnoord.nl

SchoolpleinNoord is een initiatief van het Regionaal Transfer Centrum Groningen (RTC), een samenwerkingsverband van veertien schoolbesturen uit Groningen Stad & Ommeland.  RTC is opgericht in een tijd waarin er meer leerkrachten waren dan passende banen; dus meer aanbod dan vraag. Inmiddels is de markt volstrekt anders. Gezien de zorgen rondom het forse lerarentekort; nu, maar zeker ook in de nabije toekomst, is besloten om een actieve rol te nemen in de aanpak van dit groeiende lerarentekort.

SchoolpleinNoord wil de arbeidsmarktproblematiek voor het primair- voortgezet- en speciaal onderwijs in de Noordelijke regio beter aan pakken door samen te werken, kennis te delen en het imago van het onderwijs te versterken.

Daarmee willen ze een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en leefbaarheid van de Noordelijke regio. Hét platform dat de continuïteit en de kwaliteit van het primair-, voortgezet- en speciaal onderwijs in de Noordelijke regio waarborgt.

Cliënt

SchoolpleinNoord

Project

Website

Opgeleverd

back-end development, design, front-end development

Teamleden

Alies Hoff, Björn Valk, Daan Haitsma, Dominique van Oostveen, Maija Grudule, Martijn Prins, Philip Snijder, Sander Romkes

Opdracht

Vanuit het onderwijs is de vraag ontstaan om een portaal neer te zetten zoals ZorgpleinNoord. Een centrale plek voor onder andere alle onderwijs gerelateerde vacatures, zodat werkzoekende op een eenvoudige manier gekoppeld kunnen worden met werkgevers. In samenwerking met een aantal organisaties is daarbij het idee voor SchoolpleinNoord ontstaan, een website waarbij dit mogelijk is.

De opdracht die hieruit voort kwam, is om een website neer te zetten waarbij je binnen enkele klikken kunt solliciteren op jouw onderwijs droombaan! Dit geheel op basis van een frisse en modern uiterlijk waar men zich in kan herkennen.

Projectaanpak

Voor SchoolpleinNoord hebben wij alles mogen realiseren, van huisstijl tot mailing. Voor de realisatie zijn we begonnen met het logo en het huisstijl ontwerp. Nadat dit was goedgekeurd, hebben we de website ontworpen om deze vervolgens te realiseren.

We hebben gekozen voor een clean, duidelijk en vrolijk design. De verschillende kleuren worden meegenomen in het logo en komen terug op de gehele website. Nadat het design was opgeleverd en akkoord bevonden door de klant, zijn we samen met UX en design gaan kijken naar de aankleding betreft user stories. Op basis van deze user stories zijn we de technische realisatie gestart en hebben we hierin keuzes gemaakt om bepaalde libraries te gebruiken en het geheel op te zetten op basis van Drupal 8. Een aantal spannende functies binnen de website zijn:

  • Floating header op de vacature detailpagina
  • Koppeling met een los staand beheer gebouwd in Laravel
  • Op meerdere plekken passende animaties
  • Perfect functionerend zoeken voor zowel vacatures als organisatie
  • Profiel voor de gebruikers om jobalerts te kunnen ontvangen

In samenwerking met Buenaparte hebben we een campagne neergezet om de bezoekers nog meer bij de website te betrekken.

Hét platform en netwerk in onderwijs

bezoek de website

deel deze case via facebook of twitter

Acties, games & conversie

Al ruim 15 jaar werken we samen met Plus Magazine aan de leukste online acties, games en prijsvragen voor 50+’ers. Denk aan een online ‘Rad van fortuin’-spel die op diverse beurzen gespeeld kan worden, een adventkalender, een prijzenfestival en een puzzelmarathon. Met als doel de bezoeker te plezieren maar natuurlijk ook om nieuwe leden te werven en e-mailadressen te genereren.

Mailings, acties, websites

Plus Magazine NL & BE

Westerhaven 13-1
|| 9718 AW Groningen

info@byyoursite.nl | 050 588 54 50